İmplant

Hizmetlerimiz

İmplant

İmplant : Çeşitli biyolojik uyumlu materyallerden yapılmış suni diş kökleridir. Kişinin fiziki yapısına uyumlu yapıdaki maddeden titanyumdan üretilmiş ve çene kemiğine cerrahi operasyonla yerleştirilen diş köküne denir.

Dental implant : Eksik dişlerin yerine çiğneme, estetik ve fonksiyonu sağlamak için yapılacak protezlere destek olması amacı için çene kemiğinin içine yerleştirilen yapay diş kökleridir. Yani eksik olan dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen sıklıkla titanyumdan imal edilen yapay diş köküdür.

Üzerine yerleştirilen yapay dişe, implant diş protezi denilir. Hemen diş çekiminin sonrasında uygulanabildiği gibi, çok eskiden çekilmiş diş boşluklarına da uygulanabilir. Tedavi sonrası üzerine zirkon kaplı diş yerleştirildiği zaman normal diş görüntüsüne sahip bir dişiniz olur.

İmplant Diş Hakkında Bilgiler

Kaybedilen dişlerin tedavi yöntemleri içinde en tercih edilen ve başarılı olan tedavilerden biri olarak kabul edilen ve hastalarımıza tavsiye ettiğimiz bir diş tedavi çeşididir. Fonksiyon bozukluğu, düzeltilemeyen görüntü bozukluğu ve diş kayıplarında;

Yeme içme görevlerini yerine getirememesi
Sesin bozulmasını engellemesi
Görünüşünün şık ve estetik olması
Uzun ömürlü ve genellikle sorunsuz olması
Memnuniyet oranın yüksek olması
Doğal dişin görevlerini yerine getirebilmesi
Kişinin yüz görünümde değişikliğe sebep olmaması
gibi çeşitli nedenler de bu yöntem daha iyidir ve daha kalıcı bir çözüm olarak kabul edilir. Dışarıdan diş belli olmaz normal dişle aynı gözükür.

Diş tedavi yöntemleri içinde en sağlıklısı ve tercih edilmesi önerilen diş implantı tedavisinde başarısızlık oranı neredeyse yok denilecek kadar azdır ve bu oran % 2 civarında seyretmektedir.

Dental İmplantların temizliği önemli midir?

Evet. Hem de çok önemlidir. İmplantların ağız içindeki yabancı cisimler olduğu düşünülürse temizliklerinin en az kendi dişleriniz kadar hatta daha da önemli olduğunu taktir edersiniz. İmplantların temizlikleri belli bir öğrenme süreci gerektirse de, zor değildir. Ancak bu iş için yeterli zamanı ayırmanız gerekmektedir. Unutmamanız gereken şey, bu tip bir tedavinin başarılı olması için gerekli en önemli faktörün düzenli ağız bakımı olduğudur.

İmplant Diş Tedavisi

İster tek diş ister çoklu diş eksikliklerinde, genel sağlık durumu iyi olan, kemik gelişimini tamamlamış herkes bu tedavi yapılabilmektedir.

Tedavinin başarılı olması için ve ağızda uzun süre kalabilmesi için çevresinde yeterli kemik hacmi olmalıdır. Yeterli kemik hacmi olmayan hastalarda değişik boy ve çaplarda üretilen dentaller kullanılmakta ve çeşitli ileri cerrahi teknikler kullanılarak, kemik tozu vb. destekleyici materyallerinden faydalanılarak tedavi gerçekleşmektedir.

Kemiğin tam kaynaması üst çenede 3-6 ay alt çenede 2-4 ay arası sürmektedir. Hastanın daimi protezi bu süre bittikten sonra uygulanabilir. Hasta sıklıkla bir iki hafta sonra geçici bir protez kullanabilir.

Tedavi sonrası ağız temizliği ve bakımı tedavinin ömrünü etkileyen en önemli faktörlerdendir. Operasyon yapılan çevrenin ve protezin temizliği günlük olarak titizlikle yapılmalıdır.

Diş Ektirme Tedavisi esnasında ağrı olur mu ?

Operasyonu muayenehane ortamında lokal anestezi altında uygulanmaktadır. Tamamen ağrısız bir işlemdir. Hasta operasyon sonrası hekimin tavsiyelerine uyduğu takdirde çok fazla bir sıkıntı yaşamadan normal günlük hayatına devam edebilmektedir. Ancak takıldıktan sonraki günlerde ağrılar yaşamak oldukça yaygındır, Diş hekiminizin tavsiye ettiği ağrı kesici anti-enflamatuar ile bu ağrı kontrol edilebilir.

Tedavinin başarı olabilmesi için en temel unsur sağlıklı çene kemiği ve diş etidir.

Çene kemiğinin uygun boyutta ( genişlikte ve yükseklikte ) olması gerekmektedir.
Kemik kalitesi düşük ve diş eti problemi olanların tedavi yaptırması için öncelikle diğer sağlık sorunlarını çözüme kavuşturmaları gerekmektedir.
Genel Sağlık sorunu olmayan ( Cerrahi müdehaleye fiziki yeterliliği olan ) Kemik erimesi bulunmayan ve kemik yaşı oturmuş ve diş eti problemi olmayan herkese kolaylıkla cerrahi olarak eksik olan dişinin yerine tedavi yapılabilmektedir.
Kemik erimesi durumunda öncelikle bu yönde tıbbi çözüme kavuşularak tedavi süreçlerine geçilmektedir. Bahsi geçen uygun sağlık şartları taşımayanlara işlem yapılamaz.