Diş Beyazlatma

Hizmetlerimiz

Diş Beyazlatma

Diş beyazlatma (bleaching) işlemi çeşitli nedenlerle renk değiştirmiş veya yapısal olarak koyu renkte olan dişlerin mine ve dentin tabakalarında bulunan renkli organik ve inorganik maddelerin diş beyazlatma jelleri ile çözünmesi işlemini içermektedir. Kullanılan beyazlatma sistemlerinde aktif ajan olarak hidrojen peroksit ve karbamid peroksit kullanılır.

Diş Beyazlatma tedavisi muhakkak Uzman bir Diş hekimi tarafından yapılmalıdır. Aksi takdirde yanlış yapılan işlemler sonucu dişler zarar görebilir.

Dişlerde Lekelenmeler Neden Olur?
  • Yaşın ilerlemesi ile beraber Diş mine tabakası zamanla fırçalama ve diğer deformasyonlar ile daha incelir ve alt kısımdaki koyu tabaka diş rengini dahada matlaştırır.
  • Kahve, çay, kola, gibi ürünlerin tüketimi, travmalar, eski protezler, kaplamalar, dişlerde lekelenmelere neden olur.
  • Tütünün içeriğinde bulunan iki kimyasal madde inatçı lekeleri oluşturur. Katran ve nikotin. Katran doğal siyah suda erimeyen ve temizlenmesi çok zor yapışkan bir maddedir. Nikotin ise renksizdir bir madde olmasına rağmen Oksijen ile karışınca sarımsı boyar bir maddeye dönüşür . Tütünü dişlerinizin düşmanıdır ve eğer kullanıyorsanız dişlerinize dahada bir özen göstermeniz gerekmektedir.
  • Dişinizin koyulaşmasında bazı antihistaminikler, antipsikotik ve yüksek tansiyon ilaçların yan etkisi olabilir. Tetrasiklin ve doksisiklin gibi antibiyotiklere maruz kalan genç çocuklarında daha sonra diş renginin değiştirebilir. Kemoterapi ve radyasyonda dişleri karartır. Kullanılan antibiyotikler, aşırı florit kullanımı da renklenmeye neden olur.
Beyazlatma ne kadar süre etkili olur ?

Tedaviyi uygulayan bireyin sigara, alkol kullanımı, ağız bakımı, diş fırçalama alışkanlığına bağlı olarak tedavinin tekrarlanması gerekebilir. Sigara içen kişiler 6 ayda bir, yoğun renkli içecek tüketenler kişiler ise yılda bir kere beyazlatma tedavisini tekrarlayabilir.

Tedavi süresi

Lazerle yapılan tedavilerin her biri 15 dakika süren 2 ayrı seans ile yapılmaktadır. Ev tipi beyazlatma (Home Bleachig) tedavi süresi ise ortalama 3-6 gün, Tetrasiklinde ise 14 gündür.

Tedavi sonrasında dikkat edilmesi gerekenler

Eğer diş beyazlatma tedavisi yaptırmazsanız zamanla uyulması gereken kurallara ve yapmanız gereken bakımları yaparak dişlerinize beyazlatma yapabilirsiniz, fakat parlak ve canlı görünümünü ancak diş hekiminizin diş beyazlatma müdahalesi ile çözüme kavuşturabilirsiniz.

En az iki saat yiyecek ve içecek tüketilmemelidir.
Tedavi sonrası dişler renklenmeye karşı hassas olduğundan 3 gün renk yoğunluğu fazla olan kahve,çay, gibi içecekler fazla tüketilmemeli, sigaradan uzak durulmalıdır.